Palautukset

Yksityishenkilöillä on oikeus palauttaa tuotteet 14 vrk sisällä niiden saapumisesta, mutta huomaathan jo tilatessasi, että meillä ei ole ilmaista palautus- ja vaihto-oikeutta. Jos siis haluat palauttaa tuotteen, palautuskulut jäävät maksettaviksesi ja jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, toimituskulut molempiin suuntiin jäävät maksettaviksesi. Palautusoikeus on voimassa myös tuotteita noutopisteestä noudettaessa. Jos olet epävarma tuotteen sopivuudesta, kannattaa siis kysyä neuvoa asiakaspalvelustamme jo ennen tilausta, jotta sopiva tuote löytyisi heti ensimmäisellä yrityksellä :).

Palautusoikeus koskee käyttämätöntä, myyntikuntoista tuotetta mahdollisia mittatilaustuotteita ja asiakkaalle tilauksesta valmistettuja tuotteita lukuun ottamatta. Jos haluat palauttaa tuotteen käyttöönoton jälkeen, vähennämme hyvityksestä 40 % tuotteen arvosta. Palautettavan tuotteen tulee olla ehjä ja sisältää kaikki sen mukana tulleet osat. Lannoitteilla tai muilla kemikaaleilla ei ole avaamisen jälkeen palautusoikeutta.

Kun palautat tilausta, pakkaa se huolellisesti ja liitä palautukseen mukaan tästä tulostettava palautuslomake (pdf-tiedosto). Vaihtoehtoisesti voit kirjoittaa yhteystietosi, tilausnumerosi ja tilinumerosi IBAN-muodossa selkeästi paperille ja liittää sen palautukseen. Sinun ei tarvitse kertoa palautuksen syytä.

Palautettava tuote tulee pakata pahvilaatikkoon - sitä ei saa lähettää pelkästään omassa myyntipakkauksessaan, jotta pakkaus pysyy myyntikuntoisena eikä tuote vahingoitu kuljetuksessa. Suosittelemme myös olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme ennen palautusta. Jos käytät palauttamiseen alkuperäistä lähetyslaatikkoa tai muuta jo aiemmin käytettyä pakkausta, tarkistathan, että näkyviin ei jää alkuperäisiä osoitekortteja, viivakoodeja tai Postin/Matkahuollon hyllykoodeja, jotta paketin kulku ei harhautuisi. Voit käyttää palautukseen asiakaspalautustunnuksiamme, vähennämme silloin palautuskulujen osuuden hyvitettävästä summasta. Suoritamme hyvityksen 14 päivän sisällä siitä, kun palauttamasi tuotteet ovat saapuneet meille.

Oletuksena hyvitämme hinnan tilauksessa käytetyllä maksutavalla. Palauttaessasi tuotteita noutopisteeseen, hyvitämme hinnan käteisellä tai pankkitilille.  Jos teet palautuksen postin toimipisteessä, tarvitset palauttaessasi vain sopimustunnuksemme 657989.

Palautuksista voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme.


Virhe tuotteessa

Jos tuotteessa on valmistusvirhe tai takuuasioissa otathan aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme. Jokaisella tavarantoimittajalla ja valmistajalla on hieman erilaiset takuukäytännöt, joten asia kannattaa selvittää ensin meidän kanssamme. Tuotevirheissä, takuutapauksissa ja muissa reklamaatioissa liitä yhteydenottoosi kuvia virheestä, jotta tapauksen käsittely helpottuu ja nopeutuu ja kuvat toimivat myös todistuksena virheestä. Huomaathan, että omasta toiminnasta johtuvat rikkoutumiset eivät kuulu takuun/virhevastuun piiriin. Takuu ei myöskään kata kuluvia osia. Laitteita ja työkaluja tulee myös muistaa huoltaa ja puhdistaa säännöllisesti, jotta ne pysyisivät pitkään toimintakuntoisina.

Takuu ei koske rikkinäisiä tuotteita, jos vian syynä on:
asiakkaan huolimattomuus
*tapaturma, esim. ukkosvahinko
*käyttö- tai hoito-ohjeiden laiminlyönti
*tavaran vääränlainen käsittely tai säilytys (esim. jäätyminen/pakkasvauriot)
*tavaran normaalista käytöstä johtuva kuluminen

Voit myös tuoda virheellisen tuotteen noutopisteeseen, mutta otathan siinä tapauksessa ensin yhteyttä, jotta ehdimme tarvittaessa ensin tilata varastoon ehjän vaihtotuotteen.